sunnuntai 21. maaliskuuta 2010

Tänään on ollut jännittävä päivä. Kummipoikani pääsi ripiltä. Viiden (tavallisesti kuuden) lapsen juhlakuntoon saaminen on aina aika ponnistus, siihen ei vaan tunnu harjaantuvan. Taas päätin, että seuraavalla kerralla katson ulkovaatteetkin pinoon valmiiksi, kun joka kerta muut istuvat jo autossa kun vielä etsitään jonkun sankarin pipoa, hanskoja, kenkiä jne.

Lotta tyttäreni oli mielestäni (tottakai) uskomattoman kaunis, kun lähdimme.Olivat toki kaikki muutkin, kauniita ja komeita!
 Sen kunniaksi hän sai näin paljon palstatilaa...

Lauantai päivän kulutin lapsia hoitamalla ja lukemalla. Se on haasteellinen yhtälö ja vaatii aika paljon kokemusta ja keskittymiskykyä. Olen sellainen, että aloittaessani kirjan, minun on luettava se alusta loppuun liki tauotta. Jotta suunnitelmani onnistuisi hankin talon ainoalle kotiin jääneeelle 5v. viikarlle naapuristosta kaverin. Jos jotakin olen oppinut niin se on tämä: Mielummin kaksi villiä lasta yhdessä, kun yksi turhautunut lapsi. On erikoista miten minun elämässäni kaksi lasta on jo ihan lomaa, hienoa miten elämä opettaa suhteellisuudentajua. Varmaan jollekin 12 lapsen äidille arkeni olisi aivan helppo nakki. Näin se menee. Muistan toki miten olin esikoiseni kanssa väsynyt ja täystyöllistetty. Nyt kun näen vauvoja ihmettelen aina miten helpoilta ne näyttävät, kun eivät pääse mihinkään liikkeelle eivätkä edes uhmaa sääntöjä. :)

Kirja jonka luin oli Mervi Juusolan: Äidin voimakirja. Suosittelen sitä lämpimästi kaikille äideille.
Siihen voi käyttää aikaa hyvällä omallatunnolla (jos jollakulla muulla on omatunto-ongelmia ajankäytön suhteen), sillä saahan siitä voimaa!
Oivalluksista suurin ko. kirjan kohdalla oli se, että (me) yltiöäidit (termi, jonka opin kirjasta) voisimme oppia seuraavan:
"Lapset kohtelevat itseään niin kuin minä kohtelen itseäni, ei niin kuin minä kohtelen heitä."
-Raisa Cacciatore 2008-
Luin kyllä tuon lauseen aika monta kertaa... Muutenkin nostan hattua tälle Juusolalle, todella ammattimainen kirja (jopa ammattikasvattajalle)!




Näihin kuviin ja tunnelmiin, hyvää yötä..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.